Retourneren of ruilen

Ben je niet tevreden over je product of heb je meerdere producten besteld om hieruit een keuze te maken? Uiteraard kan een artikel altijd retour gestuurd worden. Je hoeft hiervoor geen specifieke reden op te geven, maar mocht er iets niet kloppen dan horen we dat natuurlijk wel graag, zodat we hier ook van kunnen leren en het, indien nodig, kunnen aanpassen op onze site.

Retour melden

Als je besluit om een product te retourneren moet je ons even een mailtje sturen: retour@huidproduct.nl Zodra je het retour hebt aangemeld bij ons, ontvang je binnen twee werkdagen een verzendlabel welke je kan printen en op het pakket kan plakken. Na het aanmelden van je retour, heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product in originele staat met verpakking terug te sturen. Breng je pakket naar een postkantoor bij jou in de buurt. Bij het afgiftepunt ontvang je een track- & tracecode waarmee je de geretourneerde producten kunt volgen. Dit is ook jouw verzendbewijs. Zodra wij het pakket hebben ontvangen, sturen we je een bevestiging per mail. Het kan voorkomen dat je product is aangekomen in ons magazijn volgens de track- & tracecode informatie en dat je nog geen bevestiging van ontvangst hebt gehad. Dit kan kloppen, het kan namelijk tot 24 uur duren voordat we je retour in behandeling nemen.

Voorwaarden retourneren

Voor elk product geldt een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen, vanaf de dag van ontvangst. Als je meerdere producten in één keer hebt besteld, kun je deze retourneren tot 14 dagen na ontvangst van het laatste product. Wij zullen zo snel mogelijk na ontvangst van het product het bedrag terugstorten, uiterlijk binnen 3 werkdagen. De verzendkosten van het retour sturen van het gekochte product en/of producten bedragen € 3,95 en zijn voor de koper.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Huidproduct.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde producten. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

Garantie

Indien een product beschadigd bij je aankomt, dan heeft u recht op garantie en kun je het artikel kosteloos retour sturen, nadat je contact hebt opgenomen via garantie@huidproduct.nl
U dient te allen tijden contact op te nemen via dit mailadres indien u een artikel retour wenst te sturen. Indien u voor de retouraanvraag, in geval van beschadiging, geen contact met ons heeft opgenomen alvorens u het product retour stuurt, zijn de verzendkosten voor de koper. In het geval van beschadiging ontvangen wij per mail graag het bestelnummer en een duidelijke omschrijving van de klacht met een foto van het beschadigde product. Binnen twee werkdagen zullen wij contact met u opnemen om.

Uitzondering:

Producten waarvan de verzegeling is verbroken; dit in verband met de hygiëne. Wanneer het product open gemaakt is, kunnen wij het niet in ontvangst nemen en zal er geen geld terug gestort worden.